Под духовном јурисдикцијом Свештеног Синода
ЦРКВЕ ИСТИНСКИ ПРАВОСЛАВНИХ ХРИШЋАНА ГРЧКЕ (Цркве ИПХ Грчке)
под Његовим Блаженством Архиепископом Атинским и све Грчке г. г.
Калиником

17. 11. 2013.

Епископ „хризостомовског“ Синода ИПХ Грчке ФОТИЈЕ МАРАТОНСКИ: „Епископи РИПЦ су показали, да уопште не заслужују поверења и да веома лако газе своја обећања“

У августу 2011. године је у Србији јеромонах Акакије прекинуо општење са „хризостомовским“ Синодом ИПХ Грчке, да би добио архијерејску хиротонију од епископа РИПЦ – једног од „фрагмената“ РПЗЦ. Њега је следила око половина истински православних Срба, а друга половина је остала верна грчким старокалендарцима. Група епископа Акакија се прогласила за помесну Цркву Србије. 27. октобра 2013. године РИПЦ је рукоположила за ову групу другог епископа.

«Портал-Credo.Ru» је разговарао са Епископом Фотијем Маратонским, представником „хризостомовског“ Синода ИПХ Грчке, који се брине о истински православниим Србима који не прихватају началство епископа Акакија.



Владика Фотије, током његове посете у Србији

«Портал-Credo.Ru»:  27. октобра (2013, прим. прир.) за групу епископа Акакија у Србији био је рукоположен други епископ. Како се Ви односите према овоме догађају?

Епископ Фотије Маратонски: О том рукоположењу ја могу да кажем само једно: Каква штета што се отац Нектарије, кога ја сматрам за веома доброг човека и благочестивог јеромонаха, сагласио да прими ово неканонско рукоположење. Нажалост, тихоновци настављају своју неканонску активност. Епископи РИПЦ су показали да уопште не заслужују поверење и да веома лако газе своја обећања. Архиепископ Тихон је само неколико месеци пре прихватања о. Акакија и његове групе обећао нашем Синоду да се он никада неће мешати у српску ситуацију, осим ако га ми не позовемо.

Колико људи је пошло за јеромонахом Акакијем када је напустио Вашу Цркву?

У јулу 2011, уочи раскида групе о. Акакија са нашом Црквом, посетио сам Србију и саставио извештај за наш Синод. Сабрао сам статистичке инфомације, због чега сам знао да се у Србији и Босни налази укупно око 240 истински православних хришћана: клирика, монаха, мушкараца, жена и деце. Након раскола у августу 2011. године за о. Акакијем кренуло је мање од половине, око 100 људи.

Колико парохија и колико клирика је отишло?

До раскола су у Србији и Босни биле су 3 парохије (по око 50 људи у свакој), у Београду, Новом Саду и Смедереву, и још две парохије су се налазиле и стадијуму формирања (од по око 20 људи у свакој) у Нишу и у Босни. Нови Сад, Ниш и део београдске парохије су следили о. Акакија. Са њим су отишла и два свештеника: о. Нектарије и о. Стефан.

РИПЦ је известила да сада код епископа Акакија постоји више од 10 парохија. Да ли је то истина?

Веома сумњам да је то истина. Где је списак парохија, и колико верујућих присуствује на богослужењу?

Колико Ви имате парохија и клирика у Србији?
  1. Парохија св. Саве у Београду. Њихов сајт је http://svetisavasrpski.blogspot.com Адреса: Београд, Давидовачка бр. 2, 11211 БОРЧА, ПАЛИЛУЛА; БЕОГРАД, имејл: iph.beograd@hotmail.com
  2. Парохија св. Стефана Милутина у Смедереву, Адреса: Смедерево, Давидовачка 13/0, 11300 СМЕДЕРЕВО, СРБИЈА
  3. Парохија и мали манастир Успења Пресвете Богородице у Пирковцима, Босна. Адреса: Пирковци, Угљевик 75340, Босна
  4. Скит св. Николаја у Србији
Имамо два свештеника. Оца Саву Микића у Србији и оца Методија Захарића у Босни.

Како Ви видите будућност групе епископа Акакија у Србији?

Време ће показати. За нас је ситуација неканонска од самог оснивања од стране тихоноваца. А као што је написано: „Свако дрво које није усадио Отац мој небески, искоријениће се“ (Мт. 15,13).

За „Портал-Credo.Ru  разговарала монахиња Ксенија.

Извор: Портал-Credo.Ru 
Превод са руског: парохија св. Саве
Блог делује у саставу парохије св. Саве у Београду. У изради је званична страница Цркве ИПХ Србије. До њеног коначног постављања, блог ће вршити и функцију обавештавања свих верника Цркве ИПХ Србије. Након постављања званичне странице, блог ће наставити да делује само као средство информисања парохије у Београду.

Ово је тренутно једина страница Цркве ИПХ Србије, која делује са благословом управљајућег Архијереја. Црква се ограђује од свих страница и група на друштвеним мрежама које се користе Њеним именом или се на било који начин повезују са Њом.

Садржај текстова објављених на блогу представљају ставове самих аутора а не морају нужно представљати и званичан став саме Цркве ИПХ Србије, односно Синода ИПХ Грчке. Званичан став Синода садржан је само у званичним документима самога Синода Цркве ИПХ Грчке.